06-06-2010 夜宴 Dinner

也许是人的第六感
在昨天凌晨写了那篇文章,感觉就会有不好的事情发生
我没有想太多
找很多的人陪我
去跑步,去吃早餐,去打桌球
然后回怡保的中学同学聚会

that maybe sixth sense
yesterday midnight i wrote the article
i felt something bad is gonna happen
I don't want to think about it
found a lot of people to accompany me
we go Jogging,Breakfast,Poor
and back to ipoh for secondary school reunion party

一切都是那么顺利
我先被载回家拿了车
然后去吃这么一餐晚餐
在点心时间,我去到冰淇淋的冰箱前
缓缓前进,因为人龙弯峦
忽然甩头看见储物冰箱内两盒粉红的东西

all thing seems so right to me
i fetch to take my car
dine this well prepared dinner
mouthwash time,i went to ice-cream fridge
move slowly,there are many people in Queue
thus i saw the fridge beside has two pink boxes


然后我们都快离场时
:“Happy Birthday To you....”
重复着高昂开心的节奏
然后心里冲满了祝福
Ah fi!(今天生日)
在我们等待他许愿时
音乐又响起了
这是为11号生日的冠辉

when we are leaving
:"祝你生日快乐。。。"
repeating the same happy and joyful tempo
and full with greatness and wishes
Ah fi!(today is she's birthday)
while we wait her wishes
music starts once again
this is celebrating for kwan hooi birthday 11th june

我心中忽然有一种痛
眼泪就快如水坝决堤一般
我拿起了背包奔向我的汽车
背后还是那欢呼的生日庆祝与话语
我哭了,嚎啕大哭了起来
同一个月生日
6号,11号,13号
居然只有13号生日的我没有被庆祝

i felt so hurt
tears drop like rain
i took my bag and ran to my car
behind me the wishes and chatter are still go on
i cried,a deep cry
birth at same month
only me,birth at 13th June none be celebrated

这就是曲终人散,心中带着寂寞离场的痛
这也是落魄无奈,泪水飙流的一夜
过后,我驾车回了金宝
因为待会儿要去教会
我躺在床上,听着祝我生日快乐
“生日快乐。。我对自己说”
这种感觉,真的好痛好痛。。。。。。。

maybe that's what call when it goes to end
heart will bring along with hurt you receive
that is nothing i can do,tears rain night
afterward i drove back kampar for tomorrow church
i lied on the bed,listening to
happy birthday to me
"happy birthday,i said it to myself.."
this feel......totally hurt

No comments: